zondag 29 maart 2009

Sabine Hagedoren 2-11-1999 VRT weerbericht

Movie Sabine Hagedoren 2-11-1999 VRT weerbericht


Nick Vanhaverbeke (19) laat zich graag uitdagen. Zo deed hij de afgelopen zes maanden heel veel moeite om foto's te bemachtigen waarop hij poseert met BV's. 'Ik kreeg de opdracht van mijn vrienden. Bovendien moest mijn zoektocht in een krant geraken', lacht Nick.

De laatste uitdaging van Nick gaat met dit artikel in onze krant in vervulling. 'De vrienden die mee het idee van de zoektocht naar de BV's op punt zetten, gaven mij tijd tot 31 januari. Ik kreeg een lijstje met 21 namen gaande van Koen Crucke over Sabine Hagedoren, Freddy De Kerpel, Dana Winner, Geert Hoste, Ann Van Elsen tot Phaedra Hoste en Marcel Vanthilt.'

BV''s vinden ging niet gemakkelijk. 'Met de burgemeester van Gent, Daniël Termont, en Flor Koninckx ging het vlot, maar de zoektocht naar mailadressen of gsm-nummers was niet makkelijk. Zelfs als ik erin slaagde contact te krijgen, kreeg ik dikwijls een negatief antwoord. Het telefoongesprek met de bejaarde zangeres La Esterella bijvoorbeeld verliep vanuit de Pleinscholen in Kortrijk. Ik moest speciale toestemming vragen om daar te telefoneren. Plots kreeg ik haar aan de lijn. Een echt Antwerps 'hallo' en daarna de boodschap dat zij daar niet aan meedeed.'

'Als ik toch beet kreeg, nam ik twee vrienden mee met fototoestel en camera', zegt Nick. 'Wij kennen nu de meeste grote treinstation uit Vlaanderen.'

Sabine Hagedoren vond hij op een zondag aan de VRT, Flor Koninckx in het parlement, Johan Verminnen bij de optreden en Freddy De Kerpel op de boekenbeurs. 'Om Marcel Vanthilt te vinden was het bijzonder moeilijk. Via het internet vond ik een gsm, kreeg na veel proberen zijn vrouw aan de lijn en daarna werd het mailen. Ik mocht op de middag naar zijn stamcafé De Hopper in Antwerpen gaan. Zo werd mijn zevende BV, nog niet lang geleden, gerealiseerd. Het was een leuke babbel met Marcel', vertelt Nick.

Voor Nick wordt het al uitkijken naar een volgende uitdaging. Daar houdt hij immers van. In mei 1997 kon hij het als achtjairge al voor elkaar krijgen dat de burgemeester van Samson live naar zijn school in St.-Lodewijk kwam. 'Ik had een brief geschreven met daarbij een foto van mijzelf en mijn klasgenootje Stefanie, die in dezelfde straat woonde. En ja, wij wonnen een bezoek van de burgermeester', vertelt hij.

Nick is ook een vurig supporter voor Exc. Moeskroen, En ook die ploeg kon niet ontsnappen aan een uitdaging. 'Zo kon ik Sinterklaas spelen en de aftrap geven van de voetbalmatch Waregem-Moeskroen.' De jongeman kwam ook al op tv. In het tv-programma 'Duizend zonnen' won hij enkele maanden geleden een camera voor een filmclip op het lied 'Rood' van Marco Borsato. 'Toen ik het nieuws hoorde, was ik zeer gelukkig. Ik sprong in de lucht en brak mijn enkel. Dat was wel minder.'

Van zijn liefde voor uitdagingen, zijn beroep maken, denkt Nick niet te kunnen doen. Maar hij is ook een fervent computerfreak. 'Ik maak zeer graag filmpjes en zet die op het internet. Ik hoop vanaf volgend schooljaar een stap te zetten om van die hobby mijn beroep te maken. Ik start met een opleiding audiovisuele technieken.'

'Ik hoop ooit een rijtje van XII Werken van Vanhaverbeke rond te krijgen', zegt Nick nog. 'Mijn volgende uitdaging? Ik droom van een voettocht langs de kustlijn en daar opdrachten uitvoeren. Maar niets is al bepaald.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten